Test anvelope de vara 2016 - 255 55 R18 - AutoZeitung

Michelin se claseaza pe ultimul loc, iar Nokian este retras din competitie. Este neobisnuit sa vezi un producator de top de talia Michelin pe ultimul loc intr-un test comparativ, insa anul acesta, germanii de la Autozeitung au ajuns la concluzia ca anvelopele Michelin Latitude Sport 3 nu sunt mai presus decat celelalte anvelope de vara testate. Autozeitung, publicatie germana de profil, si-a propus in acest an sa afle care dintre anvelopele SUV sunt potrivite nu numai pentru sosea, dar si pentru suprafete acoperite cu nisip sau pietris. In 2015, teste de vara ale celor de la Autozeitung au fost dedicate anvelopelor pentru vehicule de teren, cu dimensiunile 215/65R16. In acest an, expertii germani au publicat deja rezultatele unui test pe dimensiunile 225/45R17, iar acum este randul anvelopelor 4x4.

test anvelope de vara 255/55r18 - 2016

 

SUV-urile moderne, cum ar fi BMW X5, se deplaseaza in principal pe sosea, dar proprietarii se asteapta la siguranta si confort si in cazul in care este nevoie de deplasari off-road. In astfel de situatii, anvelopele pentru SUV trebuie  sa reziste nu numai la sarcini mari, ci si sa asigure o  priza buna pe drumuri uscate si umede si sa faca fata divereselor conditii de drum.  Autovehiculul de testare ales a fost BMW X5 xDrive35i  cu un motor turbo de 306 CP .

 

Testul facut de Autozeitung a inclus 8 anvelope de vara cu dimensiunile 255/55R18 W/Y. Clasamentul final de mai jos indica cu culoarea galbena rezultate peste medie si cu culoarea rosie, rezultate sub medie: (click pe fiecare model de anvelope pentru a vedea oferta Anvelodrom)

 

1. Continental Sport Contact 5 SUV -   FOARTE RECOMANDATE 

Punctaj: OFF ROAD - 76/100, UMED - 134/150, USCAT - 121/150, TOTAL 331/400

Continental continua traditia si isi asigura primul loc cu anvelopele  ContiSportContact 5 SUV , care primesc calificativul ,,Foarte recomandate”. Aceste anvelope au fost lansate in prima saptamana din 2016 (DOT 0116 ) si asigura o scadere a rezistentei de rulare cu pana la 5%, producatorii reusind sa imbunateasca performanta la franare pe umed cu 10%

 

2. Dunlop SP QuattroMaxx -   FOARTE RECOMANDATE 

Punctaj: OFF ROAD - 65/100, UMED - 130/150, USCAT - 111/150, TOTAL 306/400

Acelasi calificativ este acordat si anvelopelor Dunlop SP QuattroMaxx, care ocupa locul al II-lea si pierde 25 de puncte in fata liderului.  Performantele pe suprafete umede  insa s-au apropiat foarte mult de cele ale anvelopelor Continental.

 

3. Pirelli Scorpion Verde Ecoimpact -   FOARTE RECOMANDATE 

Punctaj: OFF ROAD - 69/100, UMED - 130/150, USCAT - 102/150, TOTAL 301/400

Locul al III-lea si calificativul ,,Foarte recomandat” este acordat anvelopelor  Pirelli Scorpion Verde Ecoimpact , care a avut deficiente minore la probele pe carosabil uscat.

 

4. Hankook Ventus S1 evo2 SUV

Punctaj: OFF ROAD - 71/100, UMED - 109/150, USCAT - 117/150, TOTAL 297/400

Dupa acel trio impresionant in performante, urmeaza anvelopele Hankook Ventus S1 evo² SUV, care au demonstrat cea mai buna tractiune pe carosabil acoperit de nisip. Cu toate acestea, pentru grupul de test al revistei germane AutoZeitung, performantele la franare nu au fost suficient de bune pentru a intra in top 3.

 

5. Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV

Punctaj: OFF ROAD - 71/100, UMED - 115/150, USCAT - 107/150, TOTAL 293/400

Cei de la Goodyear obtin numai locul al 5-lea in acest test, cu modelul Eagle F1 Asymmetric SUV. Expertii germani au considerat ca aceste anvelope au o reactie lenta pe carosabil umed si sunt nedemne pentru titlul de ,,anvelope sport"

 

6. Falken Azenis FK453 CrossComfort

Punctaj: OFF ROAD - 60/100, UMED - 114/150, USCAT - 114/150, TOTAL 288/400

Cauciucurile Falken Azenis FK453 CrossComfort ocupa locul 6, cu performante decente in conditii de umiditate, dar insuficiente pentru anvelope off-road.

 

7. Michelin Latitude Sport 3

Punctaj: OFF ROAD - 61/100, UMED - 105/150, USCAT - 116/150, TOTAL 282/400

Pe ultimul loc, se claseaza anvelopele de vara Michelin Latitude Sport 3. Aceste anvelope au obtinut cele mai slabe rezultate la probele pe carosabil umed. Eticheta lor europeana promite distante mai scurte de franare, lucru neconfirmat in acest test. Pe suprafete uscate insa, au fost cele mai rapide in slalom si au aratat o rezistenta la rulare buna. Chiar daca anvelopele Michelin nu s-au comportat dezastruos si la anumite probe s-au mentinut la mica distanta fata de celelalte anvelope participante la test, punctajul final care a inclus performantele pe toate tipurile de carosabil, consumul de carburant si raportul calitate-pret le-a asigurat ultimul loc in clasament.

 

Testul final mentioneaza numai 7 anvelope din cele 8 testate initial. Lipseste din clasamentul final Nokian zLine SUV, anvelope care au fost retrase in cele din urma din competitie. Luand in calcul punctajul total obtinut pana la finalul testului, anvelopele Nokian zLine SUV s-ar clasa pe locul al treilea, insa disponibilitatea limitata pe piata germana la momentul testarii (sau scandalul in care sunt implicati cei de la Nokian in legatura cu fraudarea testelor de specialitate) au  facut imposibila finalizarea testarii de catre germanii de la Autozeitung. Din acest motiv, publicatia a decis sa nu includa acest model de anvelope in clasamentul final.

 

Dimensiunea 255/55R18 este specifica urmatoarelor modele de autoturisme:
• Audi Q7 
• Cadillac SRX
• Land Rover Discovery
• Mercedes G, ML, GLE, R
• Porsche Macan, Cayenne
• Range Rover Sport
• SsangYong Kyron, The Rexton
• Subaru Tribeca
• VW Touareg