Test anvelope de vara 2016 - 205 55 R16 - AutoBild

Cel mai laborios test de anvelope din lume este de fiecare data o provocare. Expertii de la Auto Bild au testat in 50 de modele de anvelopede vara cu dimensiunile 205/55R16, o dimensiune specifica autovehiculelor de tipul Volkswagen, Audi A3, Ford Focus. Testele dinamice s-au desfasurat pe circuite independente in Papenburg (ATP) si in Spania (IDIADA), in timp ce probele de incarcare-limita si potential de economisire a combustibilului sunt veriicate independent pe bancurile de testare ale mai multor producatori de anvelope. Calcularea durabilitatii nu poate lipsi. Pentru acest maraton de testare, care implica rularea a peste 10.000 de km cu fiecare set de anvelope, specialistii de la AutoBild au apelat la ajutorul specialistilor DEKRA.

test anvelope vara 2016 auto bild

Pentru calificare, toate cele 50 de anvelope de vara trebuie sa treaca testul sigurantei. In acest scop s-au masurat distantele de franare de la 80km/h pe pista uda si de la 100km/h pe carosabil uscat. Doar anvelopele care au cele mai mici distante de franare trec in runda a doua de testare. Pe primele pozitii se claseaza marcile premium de anvelope, aici nu avem nicio surpriza. S-au calificat 39 de modele de anvelope de vara si au fost supuse urmatoarelor teste: acvaplanare in linie si in curbe, manevrabilitate pe umed si pe uscat, pista circulara, zgomot la rulare, rezistenta la rulare, durabilitate si raport calitate-pret. Punctarea anvelopelor candidate s-a facut cu note de la 1 = ,,Foarte bine" la 6 = "Deficient".

In rezultatul final, fiecare nota are o anumita pondere. Probele ,, Carosabil umed" si ,,Carosabil uscat" au o pondere de 40%, in timp ce proba ,,Costuri" are o pondere de 20% in nota finala. O nota mai slaba de 3+ la problele de rulare nu mai permite obtinerea calificativului ,,Exemplar", iar note individuale de la 3 si medii de la 3+ duc la pierderea etichetei  ,,Campion eco". Toate cele 15 anvelope din clasamentul final de mai jos apar in ordinea punctajelor. La note identice, sortarea s-a facut in ordine alfabetica. Performante bune la un pret rezonabil si cu o doza buna de placere a conducerii ofera acele anvelope care au obtinut calificativul ,,Exemplar": anvelope Hankook, Pirelli, Continental, Goodyear si Dunlop.

 

CLASAMENT FINAL:

 1. HANKOOK VENTUS PRIME 3  -   Calificativ: Exemplar 

 Total: 53 / Uscat: 9 / Umed: 7 / Confort: 7 / Consum: 6 / Zgomot: 7 / Uzura: 8 / Cost: 9

Plusuri: Anvelope castigatoare ale testului care au cele mai bune calitati de rulare pe carosabil uscat si umed, raport pret-performante bun, directionare precisa si caracteristici dinamice de handling, cele mai scurte distante de franare pe carosabil uscat si ud, durabilitate buna

Minusuri: Calitati medii la acvaplanare

 

2. PIRELLI CINTURATO P7 BLUE -   Calificativ: Exemplar 

 Total: 45 / Uscat: 9 / Umed: 8 / Confort: 6 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 4

Plusuri: Anvelope specialiste pe carosabil umed, cu caracteristici de rulare de varf pe pista uscata si uda, calitati sportiv-dinamice de handling, comportament precis de schimbare a directiei si feedback bun, performante foarte bune de franare pe carosabil ud si uscat.

Minusuri: Costuri mari de achzitie.

 

3. CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 5   Calificativ: Exemplar 

 Total: 48 Uscat: 8 / Umed: 6 / Confort: 8 / Consum: 8 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 6

Plusuri: Anvelope premium exemplare, cu distante scurte de franare pe carosabil umed si uscat, precizie buna a directionarii, calitati dinamice de handling pe pista uscata, comportament de rulare sigur pe pista uda, rezistenta la rulare redusa.

Minusuri: Costuri de achizitie relativ mari.

 

4. GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE -   Calificativ: Exemplar 

 Total: 45 Uscat: 7 / Umed: 7 / Confort: 6 / Consum: 9 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 4

Plusuri: Anvelope de vara cu un comportament echilibrat si sigur pe pista umeda si uscata, ghidaj lateral stabil, precizie buna a directionarii si distante scurte de franare pe carosabil uscat si ud, rezistenta redusa la rulare.

Minusuri: Raport mediocru durabilitate/pret

 

5. DUNLOP SPORT BLURESPONSE  Calificativ: Exemplar 

 Total: 42 / Uscat: 7 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 9 / Zgomot: 6 / Uzura: 4 / Cost: 4

Plusuri: Performante de rulare de varf pe pista uscata si umeda, comportament de directionare precis cu un feedback bun, rezerve mari de siguranta la acvaplanare, handling dinamic, distante scurte de franare pe pista uscata, rezistenta la rulare redusa.

Minusuri: Durabilitate doar de nivel mediu.

 

6. FULDA ECOCONTROL HP -   Calificativ: Recomandat 

 Total: 44 Uscat: 6 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 7 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 7

Plusuri: Anvelope de vara convenabile cu un comportament echilibrat in toate conditiile climaterice, distante de franare reduse pe pista uda, handling stabil pe uscat, raport pret/durabilitate bun, rezistenta redusa la rulare.

Minusuri: Ghidaj lateral mediocru si raspuns intarziat la schimbarea directiei.

 

7. MICHELIN PRIMACY 3   Calificativ: Recomandat 

 Total: 48 Uscat: 6 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 6 / Zgomot: 7 / Uzura: 9 / Cost: 8

Plusuri: Anvelope premium, cu un comportament de rulare echilibrat si sigur pe pista uscata, confort de rulare placut si silentios, durabilitate ridicata, rezistenta redusa la rulare, raport pret/durabilitate foarte bun.

Minusuri: Comportament subvirator pe pista uda, costuri mari de achizitie.

 

8. VREDESTEIN SPORTRAC 5 -   Calificativ: Recomandat 

 Total: 42 Uscat: 5 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 7

Plusuri:Anvelope de vara echilibrate, cu durabilitate ridicata si raport pret/durabilitate bun, caracteristici de manevrabilitate sigure si distante de franare mici pe pista uda, directionare precisa, zgomot la rulare redus.

Minusuri: Caracteristici de ghidare laterala nesatisfacatoare pe carosabil uscat.

 

9. BRIDGESTONE TURANZA T001  Calificativ: Satisfacator 

 Total: 39 Uscat: 6 / Umed: 7 / Confort: 6 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 4 / Cost: 4

Plusuri: Foarte bune rezerve de siguranta la acvaplanare, handling dinamic si comportament precis la schimbarea directiei pe pista uda, distante de franare scurte pe carosabil umed.

Minusuri: Rentabilitate de nivel mediu din cauza durabilitatii limitate si a pretului de achizitie relativ mare.

 

10. SEMPERIT SPEED-LIFE 2   Calificativ: Satisfacator 

 Total: 40 Uscat: 5 / Umed: 8 / Confort: 8 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 3 / Cost: 4

Plusuri: Caracteristici foarte bune pe pista uda, rezerve mari de siguranta la acvaplanare, distante mici de franare pe carosabil ud si uscat, confort de rulare foarte bun.

Minusuri: Ghidaj lateral mediocru pe pista uscata, durabilitate limitata, rezultat doar satisfacator la capitolul Costuri.

 

11. UNIROYAL RAINSPORT 3 -   Calificativ: Satisfacator 

 Total: 41 Uscat: 5 / Umed: 8 / Confort: 7 / Consum: 8 / Zgomot: 7 / Uzura: 3 / Cost: 3

Plusuri: Anvelope de vara specialiste pe carosabil umed, cu foarte bune calitati de acvaplanare, handling stabil si sigur pe pista uda, distante de franare scurte pe pista uda si uscata, rezistenta redusa la rulare.

Minusuri:  Precizie redusa a directionarii si tendinta de subvirare pe pista uscata, durabilitate limitate, rentabilitate mediocra.

 

12. YOKOHAMA BluEarth AE50 -   Calificativ: Satisfacator 

 Total: 51 Uscat: 6 / Umed: 4 / Confort: 7 / Consum: 6 / Zgomot: 8 / Uzura: 10 / Cost: 10

Plusuri: Anvelope de vara cu o durabilitate peste medie, handling sigur pe pista uscata, confort de rulare placut, zgomot redus la rulare, rentabilitate excelenta.

Minusuri:  Rezerve net limitate la acvaplanare, nivel mediocru de aderenta si comportament subvirator pe pista uda.

 

13. NEXEN B BLUE HD PLUS -   Calificativ: Satisfacator 

 Total: 43 Uscat: 5 / Umed: 4 / Confort: 8 / Consum: 6 / Zgomot: 6 / Uzura: 6 / Cost: 8

Plusuri: Profil ecologic cu rulaj mare si rentabilitate buna, distante sucrte de franare pe carosabil uscat, confort si silentiozitate, rezerve bune la acvaplanare.

Minusuri:  Performante de franare neconvingatoare si nivel de aderenta mediu pe carosabil umed, tendinta de subvirare pe carosabil uscat.

 

14. FALKEN ZIEX ZE914   Calificativ: Satisfacator 

 Total: 39 Uscat: 6 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 7 / Zgomot: 7 / Uzura: 3 / Cost: 4

Plusuri: Rezerve bune de siguranta la acvaplanare, distante scurte de franare pe carosabil umed, confort de rulare bun si zgoot redus, rezistenta redusa la rulare.

Minusuri:  Ghidaj lateral si caracteristici de manevrabilitate de nivel mediu pe carosabil ud, durabilitate redusa si rentabilitate nesatisfacatoare.

 

15. NOKIAN LINE -   Calificativ: Satisfacator 

 Total: 33 Uscat: 5 / Umed: 6 / Confort: 6 / Consum: 4 / Zgomot: 6 / Uzura: 3 / Cost: 3

Plusuri: Comportament de rulare armonios pe pista uda si uscata, calitati sigure la acvaplanare, distante de franare scurte pe pista uda.

Minusuri:  Comportament intarziat la schimbarea directiei, pe pista uda, distante de franare mai mari pe pista uscata, rentabilitate medie, rezistenta la rulare marita.

 

 Vezi mai jos rezultatele detaliate ale testului care au condus la acest clasament:

 

Runda 1 -  Testele de franare (etapa de calificare)

Exista diferente uriase in privianta peformantelor diferitelor modele, in special la capitolul franare. 11 anvelope de vara franeaza atat de prost incat trebuie categorisite ca fiind un adevarat risc. Sigure sunt doar cele 15 candidate care la proba de franare s-au calificat la testul principal. Castigatoarele testului de franare sunt anvelope Pirelli Cinturato P7 Blue, care au obtinut cele mai bune distante de franare, atat pe carosabil umed cat si pe uscat. Rezultate foarte bune au fost obtinute si de noile anvelope Hankook Ventus Prime 3, precum si de Semperit Speed-Life 2, anvelope fabricate de Continental, care dovedesc inca o data performante foarte bune, comparabile cu anvelopele din clasa Premium. Anvelopele de vara Michelin Primacy se claseaza pe locul 10, fiind depasite de branduri precum Continental, Bridgestone, chiar si de Fulda. Ultima parte a clasamentului este formata de 11 modele de anvelope care nu trecut testul de siguranta Autobild, obtinand distante prea mari la franare, ceea ce poate pune in pericol siguranta  conducatorului auto si a participantilor la trafic.

           Testul de franare - proba eliminatorie
Franare - Umed (m) Franare - Uscat (m) Total distanta franare (m)
1 Pirelli Cinturato P7 Blue (91 V) 27 34,8 61,8
2 Hankook Ventus Prime 3 (91 V) 27,9 34,6 62,5
3 Semperit Speed-Life 2 (91 V) 28,4 35,7 64,1
4 Uniroyal RainSport 3 (91 V) 28,7 35,9 64,6
5 Uzuraodyear EfficientGrip Performance (91 V) 28,8 36,1 64,9
6 Dunlop Sport BluResponse (91 V) 29,5 35,7 65,2
Fulda EcoControl HP (91 V) 28,8 36,4 65,2
8 Bridgestone Turanza T001 (91 V) 28,7 36,6 65,3
Continental PremiumContact 5 (91 V) 30,6 34,7 65,3
10 Michelin Primacy 3 (91 V) 29,3 36,8 66,1
11 Vredestein Sportrac 5 (91 V) 29,6 37,1 66,7
12 Nexen N´blue HD Plus (91 V) 31,1 35,7 66,8
13 Yokohama BluEarth-A (AE-50) (91 V) 30,5 36,4 66,9
14 Nokian Line (91 V) 29,1 37,9 67
15 Falken Ziex ZE914 Ecorun (91 V) 29,8 37,4 67,2
16 Debica Presto (91 V) 29,6 38,1 67,7
17 Kumho Ecsta HS51 (91 V) 29,4 38,6 68
18 BF Uzuraodrich g-Grip (91 V) 30,3 37,8 68,1
19 Kleber Dynaxer HP3 (91 V) 31,2 37,7 68,9
20 Barum Bravuris 3HM (91 V) 30 39 69
Gislaved Ultra Speed (94 V) 30,7 38,3 69
Matador Elite 3 MP 44 (91 V) 30,9 38,1 69
Roadstone CP661 (91 V) 30,9 38,1 69
Viking ProTech HP (94 V) 31,8 37,2 69
25 Firestone TZ300 alpha (91 V) 30,2 39,3 69,5
Nankang Green Sport Eco-2+ (94 V) 32,9 36,6 69,5
27 Riken Maystorm 2 b² (94 V) 34,5 35,1 69,6
28 Wanli S-1063 (91 V) 32 38,8 70,8
Apollo Alnac 4G (91 V) 32,2 38,6 70,8
30 Dayton D320 Evo (91 V) 33 37,9 70,9
31 Hi Fly HF 201 (91 V) 33,4 37,7 71,1
32 Aeolus PrecisionAce AH 01 (91 V) 32,6 38,6 71,2
33 Formula Energy (91 V) 32,7 38,6 71,3
34 General Altimax Sport (91 V) 32,4 39 71,4
Zenises Three (91 V) 33,6 37,8 71,4
36 Fortuna Sport F2000 (91 V) 32,3 39,2 71,5
37 Zeetex ZT1000 (91 V) 33,9 37,8 71,7
38 Sunny SN3630 (91 V) 33 38,9 71,9
39 Sailun Atrezzo SH402 (91 V) 33,3 38,9 72,2
Urmatoarele anvelope de vara nu au trecut testul de siguranta Autobild ( au obtinut distante prea mari la franare):
40 Evergreen EH23 (91 V) 33,7 39,7 73,4
41 Kormoran Gamma b2 (94 V) 37,3 36,6 73,9
Tristar F109 Ecopower 2 (91 V) 34,6 39,3 73,9
43 Constancy LY 688 (91 V) 35,2 39,4 74,6
Minerva F109 (91 V) 35,2 39,4 74,6
45 Taurus HP 401 (91 V) 36,4 38,8 75,2
46 Uzuraodride R-VH680 (91 V) 37,4 38 75,4
47 Infinity INF-040 (91 V) 38,7 38,2 76,9
48 Uzuraform G745 (91 V) 38,3 39,5 77,8
49 Multirac Mul Comfor (91 V) 39,7 38,6 78,3
50 Toyo Nanoenergy 2 (91 V) *** 41 38,7 79,7

 

Runda 2  -  Testarea finala

 

1. Rezistenta la acvaplanare longitudinala

In urma acestei probe se pare ca anvelopele Bridgestone Turanza T001 au cele mai bune rezerve de siguranta la acvaplanare. Anvelopele BluEarth de la Yokohama pierd deja cu 12 km/h mai devreme contactul cu pista.

Test anvelope de vara 2016

 

2. Rezistenta la acvaplanare in curbe

Anvelopele Uniroyal RainSport 3 fac cinste numelui de anvelope pentru ploaie: in viraje acestea disloca foarte eficient apa de sub suprafata de rulare.

Test anvelope de vara 2016

 

3. Manevrabilitate pe suprafete umede

Cu sistemul de control al stabilitatii deconectat, calitatile Golfului si ale anvelopelor candidate la test se arata nefiltrate. Anvelopele cu cei mai rapizi timpi pe circuit nu au doar o buna aderenta pe pista uda, ci conlucreaza si foarte echilibrat la alternantele de sarcini intre puntea fata si spate. Pirelli, Uniroyal si Hankook acumuleaza cele mai multe puncte, lucru valabil chiar si la aprecierea subiectiva (pe langa timpul obtinut, s-a punctat si impresia subiectiva de conducere).

Test anvelope de vara 2016

 

4. Stabilitate pe pista circulara

Pe pista circulara, la un unghi constant de bracare a volanlui, este importanta doar aderenta pe carosabilul ud. Conform asteptarilor, cele trei favorite la proba anterioara de handling se afla aici in fruntea clasamentului. In schimb, anvelopele Fulda, Yokohama si Nexen au tendinte clare de subvirare. Pentru ghidajul lor lateral slab, ultimele doua anvelope primesc doar ,,satisfacator" in final.

Test anvelope de vara 2016

 

5. Manevrabilitate pe suprafete uscate

Sinergia armonioasa dintre puntea fata si cea spate (echilibru) reprezinta un criteriu determinant si pe carosabil uscat. Daca aderenta si raspunusl bun al directiei sunt luate, de asemenea, in calcul, atunci putem vorbi de manevrabilitate foarte buna. Anvelopele Pirelli, Hankook, Dunlop si Continental ne arata cum trebuie sa fie acest lucru. La Michelin si Goodyear insa comportamentul la schimbarea directiei ar trebui sa fie ceva mai direct. In schimb, cele patru candidate din zona galbena prezinta un ghidaj lateral deficitar si putina placere la rulare.

Test anvelope de vara 2016

 

6. Zgomot la rulare

Nivelul redus de zgomot la rulare ne protejeaza timpanele si mediul inconjurator. De aceea se masoara si se evalueaza acest parametru in testele Autobild. Zgomotul la rulare este determinat la viteze de 60 km/h , 80 km/h si cu motorul oprit. IN timpul deplasarii si din vehicul, diferentele dintre anvelope sunt aproape imposibil de sesizat.

Test anvelope de vara 2016

 

7. Rezistenta la rulare

Pentru producatorii de masini, rezistenta la rulare este uun criteriu-cheie la calcularea emisiilor pentru intregul portofoliu. Pentru viata privata, rezistenta la rulare este de o mai mica importanta, intrucat intre primele anvelope clasate (Dunlop) si ultimele (Nokian), diferenta este de doar 4% pentru consumul de combustibil.

Test anvelope de vara 2016

 

8. Durabilitate

Toate anvelopele finaliste au fost supuse si unui test de uzura. In acest scop, fiecare anvelopa a fost rulata 10000 km intr-un test in convoi pe strada. Dupa aceea s-a masurat cu precizie uzura prin intermediul unei tehnici cu laser si s-a calculat durabilitatea previzibila. Adancimea minima legala a profilului, de 1,6 mm, este considerata ca limita, iar masurarea se face pentru cele trei sau patru profile principale ale anvelopei. Pentru zona laterala (a umerilor anvelopei) s-a considerat o valoare-limita de 0,5 mm. Realizarea acestor teste a fost efectuata de specialistii DEKRA. Cea mai buna durabilitate a fost obtinuta, surprinzator, de anvelopele Yokohama, urmate de anvelopele Michelin.

Test anvelope de vara 2016

 

 

9. Raport durabilitate / pret

Chiar daca diferenta dintre cele mai scumpe anvelope si cele mai ieftine este de doar 520 lei, pretul face parte din capitolul costuri. Specialistii de la Autobild au pus pretul in relatie cu durabilitate si ca rezultat, anvelopele Yokohama si Hankook s-au dovedit a fi cele mai convenabile, in timp ce anvelopele Uniroyal sunt prin comparatie, cele mai putin convenabile.

Test anvelope de vara 2016