anvelope de iarna nokian

Anvelope de iarna Nokian - produse premium, inovatoare, concepute pentru a asigura performante exemplare in conditii extreme de iarna, specifice climei nordice.

Nokian Tyres este inventatorul anvelopei de iarna si concepe, testeaza si breveteaza anvelope inovatoare de 80 de ani.

Specialist si lider mondial de anvelope de iarna, Nokian Tyres propune anvelope inovatoare pentru autoturismele, camioanele si masinile grele care sunt comercializate in special in regiunile cu zapada, impadurite si cu anotimpuri schimbatoare.

Compania finlandeza este singurul producator de anvelope care se concentreaza in special pe produse adaptate la conditiile cele mai dificile si la cerintele clientilor sai. Peste jumatate din resursele companiei Nokian pentru dezvoltarea produselor sunt alocate testarii produselor.

 

Cel mai mare specialist in anvelope de iarna pe plan mondial

Nokian Tyres au produs prima anvelopa de iarna din lume pentru gheata in 1934. Doi ani mai tarziu, s-a nascut Nokian Hakkapeliitta în iarna nordica; in prezent, aceasta este una dintre cele mai cunoscute marci de anvelope de iarna din lume. Din 1936, acest pionier al industriei anvelopelor a introdus un total de 44 produse Hakkapeliitta ca anvelope de iarna cu si fara tinte pentru autoturisme si utilaje grele. Numeroasele inovatii, peste o suta de patente de anvelope de iarna si clasarile pe pozitii de varf la testele revistelor le-au facut sa fie legendare an dupa an. De-a lungul zecilor de ani, principiul de baza al dezvoltarii anvelopelor a ramas exact acelasi: scopul companiei Nokian este sa produca anvelope pentru soferii din Nord care apreciaza siguranta si care necesita o performanta pe care te poti baza in orice conditii.

Centrul de Testare Nokian din Ivalo - supranumit ,,IADUL ALB"

Compania are propriul centru de testare care acopera peste 700 de hectare in Ivalo, Laponia finlandeza, la nord de Cercul Arctic. Natura aspra si variata a Finlandei ofera un mediu propice pentru dezvoltarea anvelopelor. In acest centru, echipele de cercetare si dezvoltare si de testare, precum si pilotii de incercare, efectueaza teste reale pe anvelope de iarna Nokian. Centrul de testare Ivalo simuleaza conditiile extreme de conducere pe timp de iarna din noiembrie pana in mai, atat in timpul zilei, cat si al noptii.

testare anvelope nokian

Centrul de testare de la Ivalo este locul in care sunt dezvoltate anvelopele care castiga testele de specialitate si pe ale caror calitati se pot baza soferii din intreaga lume. Compania Nokian a inaugurat acest centru de testare Ivalo la mijlocul anilor 80 si este in prezent cel mai mare si mai complex centru de testare al anvelopelor de iarna din lume. In acest centru, specialistii Nokian utilizeaza peste 30 de piste diferite, pentru a simula sofatul in conditii extreme, pe durata tuturor anotimpurilor si în toate condițiile posibile. In Ivalo sunt peste 200 de zile pe an cu temperaturi extrem de scazute. Din noiembrie si pana in mai, producatorul de anvelope Nokian testeaza in acest centru peste 20.0000 de anvelope si parcuge pe pistele din Ivalo peste 40.000 de km, atat pe timp de zi cat si pe timp de noapte.

Testarea neobosita, extrema, precum si depasirea limitelor sunt de asemenea o parte a procesului de dezvoltare pentru cele mai bune anvelope de iarna din lume. In martie 2013, Nokian a obținut fantasticul record mondial, atingand cea mai mare viteza conducand un vehicul pe gheata 335,713 km/h, in golful Bothania.

Competenta companiei de anvelope Nokian in fabricarea celor mai performante anvelope de iarna este recunoscuta de asemenea si de cei mai importanti producatori de masini. Standardele stricte si exigenta proceselor de dezvoltare a produselor permit o valorificare completa a tuturor calitatilor diferitelor modele de vehicule. Mai mult de 20 de marci de top au ales anvelope Nokian pentru programele de iarna.

Tehnologie de ultima generatie

Siguranta anvelopelor - Calitatea anvelopelor Nokian este rezultatul unei munci asidue si a intelegerii pe deplin a conditiilor Nordice, completata de permanenta inovare menita sa imbunatatească permanent siguranta, durabilitatea si comportamentul responsabil fata de mediul inconjurator.

Canale lustruite pe banda de rulare - Eleganta in serviciul functionalitatii: Lapovita si apa sunt evacuate usor si eficient de aceste anvelope Nokian, prin canalele lustruite, pozitionate central si lateral pe banda de rulare.

Zona de informare - In câmpul de informatii sunt inscrise date privind presiunea corecta de umflare si pozitia anvelopelor Nokian pe vehicul.

Indicator de uzura de pe banda de rulare (Drive Safey Indicator) - Sirul de cifre de pe banda de rulare a acestor anvelope Nokian ne informeaza corect despre numarul de milimetri privind adancimea restanta a profilului benzii de rulare, facilitand astfel verificarea gradului de uzura al anvelopelor voastre.

Lamele 3D cu autoblocare  - Stabilitate mai mare la rulare, rezistenta mai mare. Lamelele 3D cu autoblocare activa stopeaza miscarea blocurilor profilului benzii de rulare care sunt in acel moment in contact cu carosabilul si prin urmare aceste anvelope Nokian vor reactiona cu maxima precizie la orice manevre ale conducatorului auto in curbe sau in cazul unor manevre bruste.

Uleiuri rafinate - Nokian Tyres este o companie pionier in domeniul sau de activitate, fiind primul producator de anvelope care a inceput sa utilizeze in procesul de productie in mod exclusiv uleiuri rafinate, cu un continut redus de hidrocarburi.

Designul Silent Groove - Cavitatile sferice din peretii canalelor longitudinale similare desenului profilat de pe o minge de golf, racesc aceste anvelope si reduc rezistenta aerului. Datorita acestui desen special dezvoltat, anvelopele Nokian sunt foarte silentioase, iar circulatia cu autoturismul este extreme de plăcuta.

Rezistenta la rulare scazuta - Rezistenta la rulare scazuta are ca efect direct scaderea efectivă a consumului de combustibil si a emisiilor de CO2 (bioxid de carbon). Intre diferite modele de anvelope pot aparea diferente de 40% cu privire la rezistenta la rulare, ceea ce se traduce printr-o economie de combustibil de 6%, economie care se resimte in mod direct in bugetul conducatorului auto.

Tehnologia Nanobase - Un strat special cu structura Nanobase este folosit ca suport in compozitia profilelor cu structura multistrat. Aceasta structura cu dimensiuni reduse ale moleculelor disponibilaă prin nanotehnologie imbunatateste abilitatile de virare ale anvelopelor si asigura un control exemplar atunci cand directia de mers sufera schimbari spontane.

Aruncătoarele de zapada, apa și zloata - Marginea frontala inclinata a blocurilor de pe banda de rulare a acestor anvelope Nokian optimizeaza aderenta pe carosabilul acoperit cu precipitații sau gheata. Canelurile anvelopei sunt eliberate datorita acestor elemente care aruncă apa, zloata și noroiul.

 

Cele mai importante modele de anvelope de iarna

Nokian WR D4 – prima anvelopa de iarna din lume cu caneluri care disperseaza apa cu eticheta celei mai bune clase A in UE.

• Anvelope  de iarna cu aderenta nemaiintalnita pe sosele ude, uscate si acoperite de zapada • Experienta a sofatului in conditii de stabilitate si echilibru • Preventie eficienta a deraparii pe mazga si a acvaplanarii • Anvelope care ruleaza usor, protejand mediul si economisind combustibil

Nokian WR D3 - • Anvelope de iarna cu aderenta maxima pe carosabilul inzapezit, umed si uscat • Protectie reala impotriva aparitiei efectului de hidroglisare pe lapovita si pe apa • Rezistenta redusa la rulare, consum de carburant diminuat si o atitudine responsabila fata de mediu

Nokian WR SUV 3 - Anvelope de iarna cu stabilitate excelenta pe suprafate inzapezite, precum si pe suprafete de drum uscat • Protectia eficienta impotriva producerii efectului de hidroglisare pe apa sau pe lapovita • Performanta extrema pe carosabil umed

Nokian WR C3 - Anvelope de iarna care ofera siguranta si confort maxim iarna • Manevrabilitate precisa si stabila • Rezistenta excelenta, chiar si in cazul incarcaturilor grele

Nokian Weatherproof - Noul model de anvelope all season. Conceptul Nokian All-Weather asigura sofatul in siguranta si în mod confortabil pe tot parcursul anului. Vezi mai multe detalii despre anvelope all season Nokian Weatherproof

 

REALIZARI IMPORTANTE DE LA CEL MAI TITRAT PRODUCATOR DE ANVELOPE DE IARNA DIN LUME

 

1932 - La Nokia începe productia anvelopelor pentru turisme.

1934 - Prima anvelopa de iarna din lume: “Kelirengas”.

1936 - Se se naste legendarul model Hakkapeliitta.

1961 - Proiectarea primului model de anvelope de iarna cu tinte: Kometa-Hakkapeliitta.

1977 - Hakkapeliitta NR 08 - anvelopa cu centură metalica pentru ranforsare.

1986 - Centru de testare dedicat la Ivalo, in Lapland, la Nord de Cerul Polar.

1996 - Pionieri in testarea pe zloata.

1999 - Patentarea sistemului “Driving Safety Indicator”.

2002 - Nokian WR, prima anvelopa de iarna din lume cu un indice de viteză W (270 km/h) 2006 Cel mai mare pneu de iarna din lume pentru turisme, Nokian Hakkapeliitta Sport Utility 5, cu un diametru de pana la 22 de inch.

2008 - Puternica Hakkapeliitta R, o anvelopa fara tinte.

2009 - Multiplul castigator, Nokian Hakkapeliitta 7, un pneu cu tinte. Recordurile mondiale ii apartin in totalitate: peste 30 de victorii in testele revistelor de specialitate intre 2010 si 2012.

2011 - Noua generatie de pneuri a gamei WR, Nokian WR A3 si Nokian WR D3. Record mondial de viteza pe gheata: 331.61 km/h pentru Nokian Hakkapeliitta 7.

2012 - Recordul mondial de viteza pe gheata cu un vehicul electric, 252.09 km/h (156.62 mph). Nokian Hakkapeliitta 7 și E-RA.

2013 - Noua generație de anvelope Hakkapeliitta. Noul pneu cu tinte Hakkapeliitta 8 si noua anvelopa fara tinte, Hakkapelitita R2. Cei mai rapizi. Noul record mondial de viteza pe gheata: 335.71 km/h (208.60 mph) cu Nokian Hakkapeliitta 8.

2014 - Primele anvelope de iarna cu tinte retractabile. Anvelopa concept Nokian Hakkapeliitta. Noua Nokian Hakkapeliitta R2 pentru masini electrice. Prima anvelopa de iarna din lume cu clasa energetica A

2015 - Familia reinnoita a anvelopelor de iarna Nokian WR

 

Anvelopele de iarna si sistemul european de etichetare a anvelopelor.

Din noiembrie 2012 a intrat în vigoare noua directivă a UE privind etichetarea anvelopelor. Acest sistem le permite consumatorilor să compare anvelopele între ele din punct de vedere al economiei de carburant al aderenţei pe carosabil umed şi al zgomotului la exterior. Cu toate că etichetele de clasificare permit consumatorilor să compare mai uşor anvelopele între ele şi să obţină multe informaţii utile despre proprietăţile lor, în afară de aceste trei criterii de clasificare există şi alte proprietăți care infl uenţează siguranța generală şi ca atare ar trebui să fie luate în considerare.

Printre aceste proprietăţi se numără: • Stabilitatea la rulare pe diferite tipuri de suprafeţe • Comportamentul la rulare pe gheaţă şi pe zăpadă • Rezistenţa faţă de apariţia fenomenului de acvaplanare • Fiabilitatea şi rezistenţă la uzură Le recomandăm consumatorilor ca la alegerea pneurilor să țină cont nu numai informaţiile de pe eticheta de clasifi care, ci și de sfaturile vânzătorilor de anvelope precum şi de informaţiile din studiile independente privind caracteristicile anvelopelor, publicate în reviste pentru automobilişti în baza testării a mai multor proprietăţi ale anvelopelor. Testele de comparație independente, realizate în mod profesionist, oferă o vedere generală asupra tuturor caracteristicilor importante, inclusiv cea privind siguranța generală.