Goodyear si Le Mans 2023

Goodyear a introdus o inovatie deosebita pentru evenimentul cursei de 24 de ore Le Mans - senzori inteligenti integrati direct in anvelopele destinate cursei. Acesti senzori avansati au fost dezvoltati pentru a oferi o monitorizare in timp real a presiunii si temperaturii anvelopelor, furnizand astfel informatii cruciale echipelor de curse si inginerilor. Noile anvelope cu senzori integrati vor echipa modelul NASCAR Next Gen Chevrolet Camaro ZL1 Garage 56 in editia din acest an a cursei de 24 de Ore de la Le Mans, care va avea loc in perioada 10 - 11 iunie 2023.

Ce face aceasta tehnologie speciala este ca senzorii sunt incorporati in anvelope in timpul procesului de fabricatie, eliminand astfel necesitatea montarii unor senzori suplimentari pe janta. Acest aspect este esential in motorsport, deoarece reduce greutatea totala a vehiculului si minimizeaza orice interferenta negativa asupra performantei. Anvelopele Goodyear Racing sunt echipate cu un senzor pasiv, inovator, fara baterie, integrat in anvelopa in timpul productiei, care monitorizeaza constant presiunea si temperatura anvelopelor in timpul cursei. Acest senzor este alimentat de Goodyear SightLine, platforma globala de inteligenta pentru anvelope a Goodyear, care va furniza date in timp real despre anvelope echipei Hendrick Motorsports pe parcursul cursei.

Goodyear SightLine  este o platforma avansata utilizeaza algoritmi si tehnologii de inteligenta artificiala pentru a interpreta si analiza datele primite, oferind echipelor de curse informatii valoroase si detaliate despre comportamentul anvelopelor. Prin intermediul platformei SightLine, echipele de curse pot obtine o imagine completa si in timp real a performantei anvelopelor pe durata intregii curse. Aceasta include informatii despre presiunea si temperatura anvelopelor, uzura, aderenta si alte aspecte relevante. Cu ajutorul acestor date precise, inginerii pot optimiza setarile vehiculului, ajustandu-le in functie de conditiile de traseu si de comportamentul anvelopelor. Unul dintre avantajele majore ale acestei tehnologii este capacitatea de a detecta si a alerta asupra unor eventuale scaderi ale presiunii sau cresteri anormale ale temperaturii in anvelope. Acest lucru permite echipelor de curse sa ia masuri preventive si sa evite situatii periculoase, contribuind la siguranta pilotilor si la prevenirea daunelor cauzate de supraincalzire sau explozie a anvelopelor. Inginerii si pilotii vor putea sa utilizeze datele furnizate de inteligenta anvelopelor pentru a intelege presiunea si temperatura acestora, optimizand performanta vehiculului prin ajustarea setarilor masinii si ale soferului in timp real.

De asemenea, senzorii inteligenti in anvelope faciliteaza strategiile de oprire in boxe. Echipa de curse poate lua decizii informate privind momentul optim pentru a opri in boxe si a inlocui anvelopele, maximizand astfel performanta si reducand timpul de stationare in boxe.

Aceasta tehnologie inovatoare reprezinta un pas semnificativ in evolutia anvelopelor si monitorizarii in motorsport. Introducerea senzorilor inteligenti direct in anvelope demonstreaza angajamentul Goodyear de a furniza solutii avansate si tehnologic superioare pentru optimizarea performantei vehiculelor si asigurarea unui nivel inalt de siguranta in cursele de anduranta precum 24 Hours of Le Mans.

Este important sa subliniem ca acesti senzori inteligenti in anvelope sunt o inovatie specifica pentru evenimentul 24 Hours of Le Mans si reprezinta un exemplu impresionant al aplicarii tehnologiei avansate in motorsport.


"Anvelopele sunt singura legatura a unui vehicul cu drumul si ele au potentialul de a oferi informatii in timp real extraordinare care imbunatatesc performanta soferilor in cele mai solicitante conditii.”


Goodyear este extrem de mandru sa lanseze un sistem inteligent pentru a debloca acest potential in motorsport si a fost o onoare sa colaboram cu NASCAR, Hendrick Motorsports si Chevrolet pentru aceasta participare in clasa Garage 56", a declarat Rich Kramer, presedintele si CEO-ul Goodyear.

Pe langa aceasta dimensiune inteligenta a anvelopelor, Goodyear a dezvoltat trei tipuri de anvelope pentru modelul NASCAR Next Gen Chevrolet Camaro ZL1 Garage 56 pentru a face fata oricaror conditii meteo posibile in cursa de 24 de Ore de la Le Mans, inclusiv:

Pentru conditii uscate: anvelope care asigura niveluri ridicate de rezistenta si aderenta, permitand masinii sa concureze timp de 24 de ore;

Pentru conditii de ceata sau ploaie usoara: Anvelope intermediare, care ajuta masina sa-si atinga potentialul maxim in conditii meteorologice nefavorabile;

Pentru ploi abundente: anvelope cu un design unic al benzii de rulare si o constructie speciala pentru a evacua apa de pe suprafata anvelopei si cu un compus de cauciuc mai moale pentru a mentine aderenta cand temperatura pistei este mai scazuta.

Modelul NASCAR Next Gen Garage 56 Chevrolet Camaro ZL1 a fost adaptat special pentru a aduce inapoi in competitia de rezistenta "twice around the clock" un autoturism de tip NASCAR, ceea ce nu s-a mai intamplat din 1976, cand un Ford Torino si un Dodge Charger au participat la cursa. Toate anvelopele Goodyear pentru modelul NASCAR Next Gen Chevrolet Camaro ZL1 Garage 56 au fost produse manual la centrul de inovatie si productie al anvelopelor Goodyear din Akron, Ohio.

Campionul NASCAR Cup Series de sapte ori, Jimmie Johnson, fostul castigator al cursei de 24 de Ore de la Le Mans, Mike Rockenfeller, si campionul mondial din 2009 al Formulei 1, Jenson Button, vor imparti scaunul soferului pe modelul NASCAR Next Gen Chevrolet Camaro ZL1. Pilotii si mai multi ingineri au testat anvelopele Goodyear in 10 sesiuni de testare desfasurate pe opt circuite diferite in ultimele 12 luni, parcursul total testat fiind de peste 7.500 de mile, in pregatirea pentru aceasta cursa de anduranta suprema.

Parteneriatul dintre NASCAR, Hendrick Motorsports, Chevrolet si Goodyear pentru clasa Garage 56 reprezinta o colaborare intre cele mai de succes echipa, producator si anvelopa din istoria de 75 de ani a motorsportului. Clasa Garage 56 este o clasa speciala, destinata masinilor concept care demonstreaza tehnologii inovatoare ale viitorului si care a fost creata special in afara regulamentelor cursei de catre organizatori. Pe langa participarea in clasa Garage 56 la 24 de Ore de la Le Mans, Goodyear este si furnizorul exclusiv de anvelope pentru clasa Le Mans Prototype 2 (LMP2).

Aceste anvelope inovatoare reprezinta ultimul exemplu in lunga traditie de lider in tehnologie a companiei Goodyear. De la 1898, Goodyear a fost un promotor al mobilitatii si continua sa ramana in frunte. In acest an, Goodyear sarbatoreste 125 de ani de activitate, continuand sa ofere produse si servicii care misca lumea.