Test anvelope de vara 225 40 r18

Acesta este cel mai in detaliu test efectuat vreodata de specialistii de la Tyre Reviews. Testul compara sase dintre cele mai bune anvelope de vara si cuprinde inclusiv un test de rezistenta la uzura, performante la temperaturi scazute si performante in stare uzata. Au fost puse unele langa altele cele mai noi si mai importante modele cu diametrul de 18" de la Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin si Yokohama. Testul compara toate criteriile de performanta specifice anvelopelor, inclusiv aderenta pe ud, aderenta pe uscat, zgomotul emis la rulare, comfortul resimtit la interiorul cabinei, rezistenta la inaintare si din ce in ce mai importanta rezistenta la uzura.

 

Aderenta pe Ud

Aderenta anvelopelor de vara in conditii de carosabil umed este un aspect critic pentru orice conducator auto si cu ocazia acestui test toate anvelopele comparate au prezentat a aderenta foarte buna per tur cu o diferenta de doar 3 secunde intre primul si ultimul clasat, un ecart neglijabil pentru un tur complet de circuit care dureaza in jur de 93 de secunde. Yokohama si Michelin au fost cele mai lente dar cu comportamente complet diferite. Michelin a oferit o experienta placuta si comfortabila de conducere caracterizata de un raspuns foarte bun al directiei si un comportament subviratoriu echilibrat. In ciuda conditiilor de temperatura scazuta timpii constanti si aderenta anvelopei Michelin obtinute la trei tururi de pista indica aplecarea sa catre nevoile cotidiene ale automobilistilor. In antiteza, Yokohama s-a comportat complet diferit. In timp ce axa din fata prezinta o virare foarte rapida, spatele a prezentat o tendinta oscilatorie mai pronuntata. Un alt aspect notabil a fost timpul necesar de incalzire a anvelopei. Timpul obtinut in primul tur a fost al doilea dupa cel obtinut in al doilea tur ceea ce indica o crestere a aderentei in corelatie cu temperatura anvelopei. Asta ar sugera ca Yokohama ar putea straluci in curse pe suprafete uscate. Per ansamblu Michelin este o alegere mai sigura.

A urmat anvelopa Hankook care in ciuda aderentei impresionante a dat impresia de usoara letargie in ce priveste virarea, comportandu-se mai asemanator unui cauciuc de croaziera decat unui model sport. S-a asemanat Michelin-ului la tendinta echilibrata subviratorie dar a i-a lipsit usurinta in a urma traiectoria de viraj. Performantele Continental si Goodyear au fost notabile, modelul de anvelope de vara Premium Contact 7 prezentand o imbunatatire semnificativa a comportamentului pe ud in comparatie cu modelul anterior de anvelope de vara Premium Contact 6. Modelul Continental a fost mult mai putin sensibil la modificarile valorilor de sarcina si s-a comportat asemanator Michelin dar cu o mai mica receptivitate catre limite.

Anvelopele de vara Goodyear Eagle Asymmetric 6, in ciuda faptului ca nu au fost printre cele mai rapide, a excelat prin comportamentul echilibrat. A combinat traiectoria subviratorie echilibrata a anvelopelor Michelin Pilot Sport 5 si Continental Premium Contact 7 cu tendinte de manevrare sportive modelul dovedindu-se atat previzibil cat si rapid.  Anvelopele de vara Bridgestone Potenza Sport au fost cele mai rapide, la o distanta foarte mica de urmaritori. Aderenta sa laterala s-a dovedit exceptionala dand o senzatie de reala sportivitate, fiind intrecut aici doar de catre Yokohama. Aderenta anvelopei a crescut pe masura ce temperatura sa s-a marit. Soferii care cauta distractie pe circuit ud ar trebui sa se uite cu mare atentie la acest model. Performerul absolut la franarea pe ud a fost nou venitul Premium Contact 7  de la Continental. S-au realizat teste de franare pe ud in trei feluri diferite, doua cu anvelope noi si unul cu anvelope uzate. Testele cu anvelope noi au fost efectuate in conditii diferite de temperatura. Concluzia este ca nici o anvelopa nu a excelat in toate fazele testarii la franare pe ud ceea ce releva complexitatea factorilor care influenteaza performantele anvelopelor in diferitele faze ale utilizarii lor.

 

Aderenta pe Uscat

De-a lungul testului de franare pe carosabil uscat, toate anvelopele de vara testate s-au situat intr-o marja de 2%, adica distantele de franare au avut valori asemanatoare, diferenta dintre prima si ultima clasata fiind de doar 0,65m, cu exceptia anvelopei Yokohama care, in ciuda rezultatului slab, ar fi putut beneficia de o distanta de franare mai scurta daca temperaturile ar fi fost mai ridicate. La testul de aderenta pe circuit uscat s-a inregistrat aceeasi situatie, toate anvelopele s-au clasat intr-o marja cu aceeasi valoare demonstrandu-si calitatile de anvelope premium. Acestea fiind spuse si tinand cont ca modelele testate se adreseaza aceluiasi tip de consumator este interesant de notat diferentele considerabile de tinuta pe timpul rularii.

Astfel anvelopele testate se pot grupa in trei categorii. Primul grup poate fi supranumit "sports touring" si include anvelopele de vara Hankook Ventus S1 Evo3 K127, Michelin Pilot Sport 5 si Continental al carui Premium Contact 7 pare mai "matur" decat modelul precedent si se aseamana acum Michelin-ului. Hankook-ul a fost cel mai putin precis la viraj si la raspunsul la situatii limita. Atat anvelopele de vara Michelin cat si Continental au avut rezultate care inclina spre echilibru si siguranta, cu o tendinta subviratorie care, desi neentuziasmanta pe circuit, este o garantie a sigurantei in conducere la viteze ridicate. Alta categorie este aceea a anvelopelor asa-numite "distractive", respectiv Yokohama si Bridgestone. Ambele au un raspuns instantaneu la viraj si s-au simtit mai sportive decat celelalte dar asta aduce si dezavantajul unei punti spate mai "jucause" si, in general, a unui autovehicul mai dificil de controlat. Pentru o zi petrecuta pe circuit Yokohama pare anvelopa ideala pentru ca vireaza similar cu Bridgestone dar ofera un raspuns mai bun la manevre bruste si a oderenta mai mare. Bridgestone Potenza Sport pe deasupra a parut ca a suferit  cel mai mult dupa doar trei ture de circuit efectuate in forta. Ultima categorie formata doar din anvelopa de vara Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, care  se pozitioneaza undeva intre cele doua categorii si care ca face fata bine in toate situatiile, iar la testul de aderenta pe uscat reprezinta compromisul cel mai potrivit. Asadar, pentru sofat pe asfalt uscat, cea mai buna alegere este Michelin sau Goodyear, in functie de stilul si preferintele fiecaruia.

 

Uzura

In ceea ce priveste uzura, metoda utilizata in acest test este aceea la care industria se refera ca la "etalonul de aur" al uzurii. Testul a presupus formarea unui convoi de autoturisme de acelasi fel care au parcurs un traseu atent planificat, cu o lungime totala de 12.000 de kilometri. Uzura anvelopelor de vara a fost monitorizata si masurata cu dispozitive cu laser la cateva mii de kilometri,  rezultatele fiind folosite la calculul duratei de viata prin extrapolare. Aceasta metoda reflecta mai apropiat de realitate uzura anvelopelor decat orice simulare efectuata controlat. Cum era de asteptat, anvelopele de vara Michelin a prezentat cea mai buna rezistenta la uzura depasind Goodyear si Continental cu 15%, Hankook cu 24%, Bridgestone si Yokohama cu un important procent de 33%. Acest rezultat corespunde reputatiei Michelin de producator de anvelope "longevive". Acest test a permis si efectuarea unui calcul de cost pe mia de kilometri. Astfel, anvelopele de vara Hankook s-a dovedit a fi anvelopa cu cel mai mic cost de utilizare la mia de kilometri, urmata indeaproape de Continental, Michelin si Goodyear, in aceasta ordine si pe ultimele locuri se claseaza Yokohama si anvelopa cu cea mai mica rezistenta la uzura Bridgestone. Desigur acest calcul este relativ si depinde in foarte mare masura de preturile din locatia achizitionarii anvelopelor.

 

Mediu

Atat anvelopele Bridgestone cat si anvelopele Yokohama s-au comportat semnificativ mai slab in comparatie cu celelalte 4 contracandidate, la capitolul rezistenta la rulare. Continental este cel care s-a impus aici dar la o diferenta nesemnificativa fata de celelalte anvelope de vara testate. Gradul de comfort a avut de asemenea o corelatie invers proportionala cu raspunsul la comenzile directiei. Anvelopele de vara Continental, Michelin si Goodyear  s-au comportat cel mai bine de-a lungul tuturor suprafetelor de test. Hankook a facut fata foarte bine la impact major dar paradoxal pe suprafete mai putin denivelate a avut un comportament usor rigid. Bridgestone a aratat de asemenea semne de rigiditate in timp ce Yokohama parea sa "sara" peste gropile din suprafata de test. S-a efectuat si o masuratoare a nivelului de zgomot emis de anvelope la rulare, rezultatele fiind foarte asemanatoare, ca de obicei. Ca ultima proba, s-a analizat rezistenta la abraziune, masurandu-se cantitatea de cauciuc desprins prin abraziune de pe calea de rulare a anvelopei, per kilometru, valoarea fiind calculata la tona de vehicul. Desi valoarea acestei masuratori nu impacteaza major performantele anvelopei sau bugetul soferului, ea are implicatii in privinta protejarii mediului. Michelin a castigat aceasta categorie producand cu 9% mai putine reziduri de cauciuc prin abraziune. Pe de alta parte Hankook a produs cu 32% mai mult praf de cauciuc.

In concluzie, ca urmare a tuturor testelor efectuate clasamentul este urmatorul: locul 1 este ocupat de catre anvelopele de vara Continental Premium Contact 7. Locul 2 a revenit anvelopelor Michelin Pilot Sport 5 urmate de catre Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, respectiv anvelope de vara Hankook Ventus S1 evo 3. Ultimele doua clasate au fost Bridgestone Potenza Sport si Yokohama Advan Sport V107 dar aceasta clasare nu reprezinta faptul ca acestea ar fi anvelope de calitate proasta ci doar faptul ca cei doi importanti producatori par ca au introdus in anvelopele lor un pic prea mult din caracteristicile anvelopelor pe care le dezvolta pentru marile circuite de curse ale lumii.

 

Clasament final (click pentru a vedea oferta Anvelodrom):

  1. Continental Premium Contact 7
  2. Michelin Pilot Sport 5
  3. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
  4. Hankook Ventus S1 evo 3 K127
  5. Bridgestone Potenza Sport
  6. Yokahama Advan Sport V107