Cuprins:


 

Test anvelope de iarna 2015 - 185/65r15 - AutoBild

185/60R15 - Auto Bild

(anvelope de iarna 2015) 

AutoBild a achizitionat pentru acest test 48 de seturi de anvelope de iarna. In plus, a adaugat, pentru comparatie, un set de anvelope all season si un set de anvelope de vara. Proba eliminatorie a avut loc pe carosabil umed, conditia cea mai des intalnita in majoritatea accidentelor rutiere de pe continental European. Aceasta proba eliminatorie de franare pe teren umed de la 80 km/h, a scos la iveala diferente infricosatoare intre performantele anvelopelor incluse in test. S-au calificat doar 26 de modele de anvelope pentru proba urmatoare – aderenta pe zapada. Dupa aceasta proba doar primele 18 modele din clasament au fost selectate sa continue testarea Auto Bild.

In testul de tractiune pe zapada, cele mai bune anvelope s-au dovedit a fi Uniroyal, Continental, Michelin si Semperit. La franare pe zapada, diferenta dintre distantele de franare s-a pastrat in limita a 1.5 m. In testul de manevrabilitate pe zapada, primul loc a fost ocupat de Michelin. Rezultate foarte bun la acest test anvelope au fost obtinute si de Dunlop, Goodyear si Continental. In ceea ce priveste stabilitatea laterala pe zapada, anvelopele Dunlop si Apollo au obtinut cele mai bune rezultate, iar anvelopele all season s-au comportat ingrijorator la acest capitol. Ploile torentiale si zapada topita pot contribui la pierderea tractiunii anvelopelor. Cea mai buna rezistenta la acvaplanare a fost dovedita de anvelopele Goodyear si anvelopele Dunlop. Foarte aproape de a piede contatul cu soseaua au fost anvelopele fabricate de compania Indiana Apollo, care s-au dovedit a fi cu adevarat periculoase in aceste conditii de trafic.

La capitolul franare pe suprafete umede, Dunlop si Goodyear sunt din nou in top. Admirabile sunt si rezultatele obtinute de anvelopele de vara incluse in test. In testul de manevrabilitate pe suprafete umede, Dunlop si Goodyear, impreuna cu Continental, au depasit anvelopele de vara. Rezultate slabe au fost obtinute de Kleber, Firestone si Fulda.

La franarea pe suprafete uscate, anvelopele de vara devin mai performante de la an la an, iar anvelopele de iarna franeaza in limita unei lungimi de masini. Nu este insa si cazul Fulda, care a obtinut o distanta de franare de 43.3 m.

Hankook au demonstrat ca asigura cea mai buna manevrabilitate pe suprafete uscate si ca sunt anvelope la fel de durabile ca si Michelin. Cat despre raportul calitate-pret, cele mai avantajoase par a fi tot anvelopele Hankook, alaturi de Semperit si Viking.

 

Test anvelope de iarna 2015 - 185/65R15 - AutoZeitung185/65R15 (Auto Zeitung)

(anvelope de iarna)

 

Expertii de la Auto Zeitung au testat 14 modele de anvelope de iarna. Pentru acest test, germanii au avut de nevoie de 15 zile pe pistele special amenajate din Germania, Finlanda si Franta.  De aceasta data, testul a inclus patru modele noi de anvelope de iarna, de la Firestone, Kumho, Maxxis si Nokian, dar in cele din urma trofeul a revenit tot anvelopelor Continental, care au obtinut cel mai bun punctaj in doua din cele trei faze ale testarii.

Anvelopele Continental au facut o impresie foarte buna la testul pe zapada, unde au dovedit aderenta foarte buna si excelenta manevrabilitate.  Goodyear si Dunlop au obtinut rezultate aproape identice pe suprafete uscate. Dunlop s-a comportat mai bine pe zapada, iar Goodyear pe suprafete umede. Anvelopele Michelin, in ciuda vechimii acestui profil, au obtinut un punctaj mare si calificativul Recomandat.

La testul de franare pe zapada, s-au observant diferente mici intre anvelopele participante. De exemplu, diferenta dintre cea mai buna anvelopa clasata (Contienental) si cea mai slab clasata (Kumho) a fost de numai cativa metri.

 

 

 

Test anvelope all season 2015-19565r15-autobild

195/65R15 - Auto BIld

(anvelope all season 2015)

Primul test in care inovatoarele anvelope de vara-iarna Crossclimate de la Michelin au fost testate in parallel cu anvelopele all season. In anul 2015, Michelin a lansat pentru piata europeana suprinzatoarele anvelope Crossclimate pe care le-au caracterizat ca fiind ,,anvelope de vara certificate pentru utilizarea in conditii de iarna”. Dupa aceasta inovatie Michelin si ceilalti producatori s-au intercut pentru a lansa modele noi mai performante pe acest segment. Goodyear a introdus noile Vector 4Seasons Gen-2. Pentru a identifica cel mai bun model de anvelope pentru toate anotimpurile, expertii de la AutoBild au comparat performantele obtinute de 10 modele de anvelope all season cu dimensiunile 195/65R15, atat pe zapada, cat si pe suprafete umede si uscate.

Pentru comparatie, in acest test au fost incluse cate un model de anvelope de vara si un model de anvelope de iarna. In testul pe zapada, putine anvelope au facut fata probei de tractiune fara problem. Nokian, Uniroyal si Nankang ,,se agata de zapada ca niste veritabile anvelope de iarna”. Pe de alta parte, unele dintre acestea s-au aratat mai slabe pe suprafete uscate si umede (Nankang a obtinut o distanta de franare pe umed cu 18m mai mare decat cea a primului clasat).

La proba de tractiune pe zapada, anvelopele de iarna au iesit pe primul loc, iar la mica distanta s-au apropiat Nankang, Nokian si Uniroyal. Aceleasi anvelope au obtinut performante de top si in testul de manevrabilitate pe zapada. La testul de franare pe zapada de la 40km/h, anvelopele all season s-au apropiat considerabil de anvelopele de iarna. Michelin Crossclimate au franat cu 4,6m mai slab decat anvelopele de iarna. Cea mai buna stabilitate lateral ape zapada o au anvelopele Hankook, Uniroyal si Nankang.

La testul pe suprafete umede, anvelopele Uniroyal au mentinut cel mai bine contactul cu carosabilul, in timp ce anvelopele Vredstein si Nanakang au demonstrat rezultate catastrofale. Noile anvelope all season Goodyear au deposit anvelopele de vara la proba de manevrabilitate pe suprafete umede. La franare pe umed insa, anvelopele de vara si-au mentinut prima pozitie, urmate indeaproape de anvelopele Goodyear, Pirelli si Michelin.

La testul pe suprafete uscate, cea mai buna manevrabilitate (dupa anvelopele de vara) au demonstrate-o anvelopele Michelin, urmate de Vredestein si Hankook. In mod similar, la testul de franare pe uscat, Michelin, Pirelli si Goodyear s-au apropiat considerabil de anvelopele de vara.

Proba de rezistenta la uzura a aratat faptul ca sunt mai durabile anvelopele Michelin, alaturi de Goodyear, Hankook si Pirelli. In ceea ce priveste rapotul calitate-pret, anvelopele Hankook sunt cea mai buna optiune, urmate de Goodyear, Michelin si Nexen.

 

Test anvelope de iarna 2015 - 205/55r16 - ADAC205/55R16 H/V - ADAC

(anvelope de iarna 2015)

Expertii de la ADAC au testat 19 modele de anvelope de iarna. Doua modele de anvelope au primit calificativul ,,Bine”, 16 modele de anvelope – calificativul ,,Satisfacator” si un singur model - ,,Nesatisfacator”. De aceasta data, testul ADAC nu a inclus anvelope Dunlop, Hankook si Pirelli, intrucat cele trei companii producatoare au pregatit pentru acest sezon noi modele de anvelope care nu au fost disponibile la momentul realizarii acestui test.

Cele mai bune anvelope s-a dovedit a fi Continental (excelente pe suprafete umede si uscate si cu o buna rezistenta la rulare) si Yokohama (durabile, cu aderenta buna pe umed si pe zapada). Goodyear, Michelin si Semperit au trecut cu greu de testul pe suprafete umede, in timp ce Bridgestone a avut mari dificultati la testul pe zapada. Noile anvelope Vredestein au obtinut aderenta buna pe zapada si s-au comportat bine si pe suprafete umede, dar n-au trecut cu bine si de testul de durabilitate. Firestone nu s-a comportat foarte bine la testul pe zapada, iar Fulda si Sava au obtinut rezultate similare.  Kumho si Viking au avut probleme pe suprafetele uscate si umede, in timp ce Kleber a avut un comportament echilibrat atat pe zapada cat si pe suprafete umede.

Singurele anvelope care au primit calificativul ,,Nesatisfacator” sunt anvelopele Avon, care au probleme serioase cu aderenta pe suprafete umede. Anvelopele Michelin au incetinit masina de test la franare pe suprafata umeda de la 80km la 20km/h in numai 36.2 m, in timp ce anvelopele Avon au obtinut o distanta de 44.5 m. Aceste rezultate sunt ingrijoratoare in conditiile in care eticheta Europeana le prezinta pe ambele cu litera B la aderenta pe carosabil umed.

 

 

Test anvelope de iarna 2015 - 225/50R17 ACE Automotor und Sport225/50R17 - Auto Motor und Sport si ACE

(anvelope de iarna 2015)

Dimensiunea 225/50r17 este specifica autoturismelor din gama medie si este din ce in ce mai des intalnita, in special in Europa. Audi A4, BMW Seria 3, VW Passat si  Mercedes C-Class au ca echipare originala anvelope cu dimensiunile 225/50r17. Expertii de la ACE a examinat opt modele de anvelope cu aceasta dimensiune. Marele castigator este Continental ContiWinterContact TS850. Deasemenea, anvelopele Goodyear Ultragrip Performance Gen-1 au primit calificativul ,,Foarte recomandat”. Cele mai slabe anvelope din acest test s-au dovedit a fi Vredestein Wintrac Xtreme S.

In acest test, specialistii Auto Motor und Sport au inclus 3 modele recent lansate: Dunlop Winter Sport 5, Goodyear Ultragrip Performance Gen-1, Nokian WR D4. S-a alaturat castigatorul testului de anul trecut, Continental ContiWinterContact TS850.

Testele Auto Motor und Sport au fost facute la sfarsitul lunii februarie 2015, in Finlanda, pe o pista special amenajate. Pentru testare s-au folosit doua autoturisme  Mercedes C-Class. Dupa cea mai importanta proba – franarea pe zapada – anvelopele Nokian au obtinut cele mai bune rezultate, urmate fiind de Continental si GT Radial. Cele mai mari distante de franare au fost obtinute de Cooper si Falken.

Testele pe suprafete uscate au fost efectuate in Germania. Diferenta dintre cele mai performante si cele mai slabe anvelope a fost aproape de lungimea unei masini. Cele mai bune rezultate au fost obtinute de Pirelli si Goodyear, iar cele mai slabe – de Bridgestone. Pe suprafete umede, noul model de la Goodyear a impresionat prin manevrabilitate echilibrata, nivel inalt de sigurant si rezistenta excelenta la acvaplanare. De mare importanta este si modul in care anvelopele se comporta in curbe. La aceasta proba, cel mai bine s-au comportat anvelopele Pirelli care au o stabilitate laterala foarte buna si manevrabilitate optima. Supriza acestei probe a venit din partea GT Radial, cu anvelope care au depasit in performante branduri premium.

Testul ACE a inclus opt modele de anvelope de iarna care au demonstrat performante foarte bune (cu o singura exceptie). Anvelopele premium de la producatori de renume au asigurat manevrabilitate optima pe suprafete umede si uscate, majoritatea modelelor testate fiind recent lansate. Testul ACE a fost realizat in Ulrihene , Elvetia si la Contidrom-ul din Germania, pe un autoturism BMW 320i. Distantele de franare au fost calculate de la 50 la 5 km/h pe zapada, de la 80 la 1 km/h pe carosabil umed si de la 100 la 1 km/h pe suprafete uscate.
Castigatorul testului este Continental ContiWinterContact TS850, urmat indeaproape de noul model de anvelope de iarna de la Goodyear. Ambele caciucuri apartin segmentului Premium si se comporta foarte bine inclusiv la franare pe zapada si asfalt.  Pe ultimul loc s-au clasat anvelopele Vredestein care au avut ceva probleme la probele pe suprafete umede. In proba de tractiune pe zapada, diferentele dintre performantele dovedite de cele opt modele de anvelope au fost suprinzator de mici.